Philadelphia - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Yvonne Veurink - WaarBenJij.nu Philadelphia - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Yvonne Veurink - WaarBenJij.nu

Philadelphia

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

04 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Philadelphia

Dinsdag 1 augustus
Vandaag moeten we New York helaas alweer achter ons laten. Bye bye city that never sleeps! Wat ontzettend mooi was het, maar ook erg vermoeiend. Vanaf vandaag maar eens wat meer rustmomentjes inlassen. Om 9.00u hebben we met een Ubertaxi onze huurauto opgehaald. Een hele ruime Dodge. Wauw, wat een kofferruimte. Had ik dat geweten dan had ik nog wel een paar koffers mee kunnen nemen ;)

Tegen 13.00u kwamen we aan bij ons hotel in Plymouth Meeting in de buurt van Philadelphia. Zow, wat een mooi hotel met een enorme ruime kamer en badkamer. Er zat zelfs een keuken met vaatwasser in... Even heerlijk relaxed en daarna zijn we naar Philadelphia gereden. We hadden een parkeergarage waar je de sleutel moest afgeven en de auto voor je werd geparkeerd. Hadden we nog niet eerder meegemaakt...

Philly is ook een mooie, grote stad met een mooie City Hall en hoge wolkenkrabbers. Wat we niet mochten missen hier is de Independance Hall. Hier is de onafhankelijkheidsverklaring van Amerika ondertekend. En we hebben de Liberty Bell gezien. Alle grootheden zijn hier al geweest. Nelson Mandela bijvoorbeeld... Deze beroemde klok staat symbool voor de vrijheid in het algemeen. Een heel bijzondere plek in Amerika. Check, hebben we ook weer gezien. Toen Chinatown even doorgelopen en uiteindelijk kwamen we uit bij een supergrote foodhall met allemaal kraampjes waar je vanalles kon eten. Iedereen weer blij met zoveel keus.

Nadat we een paar mooie plaatjes hebben geschoten van een aantal mooie pleinen en gebouwen zijn we weer naar ons hotel gegaan. Tijd voor een duik in het zwembad. Yoehoeee!! Family Veurink has arrived!! Sorry hotelgasten....weg rust...;)

Woensdag 2 augustus

Ons hotel (Hilton) had een lekker ontbijtbuffet voor ons. Geen vleeswaren of kaas te zien. Er waren vooral veel zoete broodjes. En lekkere scrumbled eggs met toast. Sem, Tim en Twan hebben een lekkere verse wafel gemaakt.
Het hotel had ook een gameroom. Die moesten we natuurlijk ook even zien. Daar hebben we een familiepotje tafelvoetbal gedaan met de nodige hoeradansjes. Een heel gezellig relaxmomentje....

Om 10.00u. zijn we richting Washington gereden. Onderweg zijn we bij een Wallmart gestopt. Een supergrote supermarkt. Deze vakantie hebben we Twan, Sem en Tim wat geld gegeven (en de opa's en oma's ook) waar ze zelf iets van mogen kopen in Amerika. Tim had al een Nerf gezien. Veel goedkoper hier dan in Nederland. Voor hem kwam zijn droom uit. En Sem wilde heel graag een Ripstick waar ie lekker veel mee naar buiten kan.
Tjonge, wat is alles toch big, bigger, biggest hier. Gigagrote potten Nutella of Peanut Butter. Voor de lunch hebben wij onszelf wat schalen tapas gekocht. Schijfjes appels en druiven met carameldip. Een heel bijzondere combinatie. En kleine crispy toastjes met cheddar cheese en verschillende plakjes worst. Dit hebben we tijdens een picknick in een heel leuk dorpje lekker opgegeten. Een heerlijk lekker rustig dagje zo.

Vandaag ook maar niet meer naar Washington. We blijven lekker in ons hotel. Erik en ik hebben nog even een half uur hardgelopen in the gym at the hotel. Die donuts moeten er natuurlijk wel weer af hé!
Na een dinerbuffet (die we kregen van het hotel) hebben we even lekker gezwommen in het hotel en zijn we mooi vroeg gaan slapen.

Verslag uit: Verenigde Staten, Philadelphia

Yvonne

Welkom bij onze reisavonturen in Amerika!

Actief sinds 07 Juli 2017