Seaworld en Everglades - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Yvonne Veurink - WaarBenJij.nu Seaworld en Everglades - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Yvonne Veurink - WaarBenJij.nu

Seaworld en Everglades

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

26 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Orlando

Woensdag 16 augustus
SeaWorld!! Een attractiepark en Dolfinarium in één. En dan bigger natuurlijk want we zijn in America!!
Er zijn 3 spectaculaire rollercoasters. De Manta, een hele extreme waar je voorover in moet hangen. De Mako, die is zoooo fijn, maar voelt heel apart als je alweer beneden bent, terwijl je buik zegt dat je nog ergens boven hangt. En dat 4x achter elkaar!

En dan de Kraken Virtual Reality. Die was echt gaaf. Dat vond ik de mooiste. Je krijgt een VR bril op en een flap over je oren waar geluid uit komt. Dan krijg je een film te zien en te horen waarbij het lijkt alsof je in de zee duikt tussen haaien, octopussen etc. en ga je ondertussen dus mee in de achtbaan. Heeeuul bijzonder! Erg leuk dat we nu alles met ons vijven kunnen doen, omdat coole Tim nu ook overal in durft en mag. En we er alle vijf veel plezier aan beleven!

Maar natuurlijk hebben we ook zeedieren gezien bij de dolfijne ;) dolfijnenshow en de orkashow. Wauw, wat zijn die dieren daar goed getraind zeg! Alles voor een paar visjes. Erg grappig hoe die dieren de mensen in de Splash Zone allemaal kletskleddernat spetterden.
En we hebben grappige pinguïns gezien in het superkoude pinguïnverblijf. Ongeveer 40 graden koeler daar, dus dat scheelde wel een paar jasjes! Niet te lang blijven dus....

Toen we moesten schuilen voor de donderbui hebben we de Popshow (Bubbleshow) ook maar even meegepakt. Een man die als kind geobsedeerd was geraakt door bubbels gaf een mooie show weg die in het teken stond van luchtbellen.

En met onze All-Dine pas konden we alles eten en drinken wat we wilden, dus gingen we (als zunige Hollanders) vanalles maar even uitproberen....

Dat was weer een mooie dag in paradise!

Donderdag 17 augustus
Tot 11.00u konden de boys nog lekker in het aquapark van ons appartementencomplex zwemmen. Daarna moesten we eruit en konden pas om 13.30u onze camper ophalen. Dan moesten we ons maar even vermaken bij de Wallmart. Een supergrote supermarkt wat meer lijkt op een Makro...

Wat een joekel van een camper kregen we mee zeg. Het leek wel een bus en toch was de onze voor Amerikaanse begrippen nog lang niet de grootste. En wat was het een feestje om in zo'n oude klepperbak te zitten tijdens het rijden.
We kwamen uiteindelijk in het donker aan op onze camping Easterlin Park. Helaas geen tijd meer om naar de outlet in Fort Lauderdale te gaan. Vond Erik ook erg jammer ;)
Niemand zag je buiten op de camping zitten. Het was zoooo warm, dus wij zijn ook maar lekker binnen bij de airco gaan zitten.

Vrijdag 18 augustus
Vanmorgen hebben we van Sawgrass een airboat tour gedaan bij de Everglades. En wat hadden we een geluk! We hebben ze gezien! KROKODILLEN!!

Een paar zelfs. Normaal gesproken slapen ze vaak overdag en komen ze vroeg in de morgen of 's avonds tot leven, maar gelukkig maakten ze voor ons even een rondje om de boot. Geweldig om ze gewoon in het wild te zien!
En we hebben heel veel grote waterschildpadden gezien. Erg de moeite waard allemaal!!

Daarna door naar the Keys...
Onze eerste camperplaats hebben we op het eiland Marathon bij Grassy Key RV Park. Onze plek was een beauty! Met een geweldig uitzicht op zee en leuke palmbomen ervoor.
A warm welcome to paradise!!
We hebben lekker gezwommen in het warme zwembad van de camping en 's avonds lagen we heerlijk op onze ligbedjes naar de sterrenhemel te kijken......!!

• 27 Augustus 2017 - 08:51

Marjan:

Wát een belevenissen! Leuk om jullie te volgen!

• 27 Augustus 2017 - 12:38

Bianca:

Zo te lezen was het een mooie reis!
    Nu lekker thuis nagenieten!

• 02 September 2017 - 08:21

Margreet:

Ha Veurinkjes,
    Alles net nog een keer rustig doorgelezen. Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt en wat een mooie foto's. Het was echt leuk om jullie op deze manier een beetje te volgen.
Yvonne

Welkom bij onze reisavonturen in Amerika!

Actief sinds 07 Juli 2017