Kennedy Space Center en Animal Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Yvonne Veurink - WaarBenJij.nu Kennedy Space Center en Animal Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Yvonne Veurink - WaarBenJij.nu

Kennedy Space Center en Animal Kingdom

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

26 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Orlando

What a day!! What a day!! WE HEBBEN EEN RAKETLANCERING GEZIEN!! EEN ECHTE!!

Nadat we gisteravond in ons Airbnb appartement in Kissimmee, Wet 'n Wild Court, zijn aangekomen na onze binnenlandse vlucht van Chicago naar Orlando, zijn we vandaag naar Kennedy Space Center geweest. Toen we bij de ingang (na een hele dikke file waren we er eindelijk tegen 12.00u) in de rij stonden zagen we dat er over 30 minuten een rocketlaunch zou zijn van de SPACEX FALCON 9 CRS-12. Wij dachten dat het een neplancering zou zijn, maar het was hartstikke ECHT!! Hoe gaaf was dat!! Het geluid alleen al....
We zagen 'm echt de lucht ingaan met allemaal vuur eronder. 5 minuten later landde het herbruikbare deel van de raket weer bij ons in de buurt. Met een keiharde knal!
WWWWOOOOOWWWW!! ZOOOO bijzonder om hier met ons allen bij te zijn geweest!!

De rest van de dag was ook heel indrukwekkend. In de Rocket Garden zagen we allemaal mooie raketten staan. En bij de Space Shuttle Atlantis hebben we eerst een animatie gezien, daarna een film en als laatste ging het scherm omhoog en kwam de Space Shuttle Atlantis tevoorschijn. GEWELDIG!!

Ook zijn we in de Shuttle Launch Experience (lanceersimulator) geweest. Alsof we zelf in de space shuttle zaten. Machtig mooi!! Zo levensecht!

Met een bustour hebben we een o.a. het launchplatform en het grote NASA gebouw (Vehicle Assembly Building) gezien waar alles gemaakt wordt.
Aan het eind van de tour werden we afgezet bij een hangar waar we een film te zien kregen over de Apollo raketten en hun missies naar de maan. Daarna kregen we een echte raket te zien. De sterkste raket ooit, de Saturnus V. Wat mooi en wat groot!!
Ook hebben we stenen bekeken die van de maan zijn gekomen.
Een bijzonder onvergetelijke dag vandaag!!

Dinsdag 15 augustus
Vandaag zijn we naar het Disneypark Animal Kingdom geweest, een dierentuin en pretpark in één. Wat een ontzettend mooi opgezet park.
We hebben de Kilimanjaro safari gedaan waar we heel veel wilde dieren hebben gezien. Alles erop en eraan!

Daarna de Expedition Everest, een achtbaan waar ineens de rails ophoudt en je achteruit in het donker over de kop gaat. Die vergeten we nooit meer! Net toen we in de achtbaan zaten hebben we toch een wolkbreuk meegemaakt. We waren echt kletskleddernat! In een paar seconden helemaal doorweekt. Gelukkig scheen de zon binnen een paar seconden ook weer.
En Tim vond de Dinosaur helemaal geweldig! Gelukkig konden we de Fastpass gebruiken, dat scheelde dikke wachtrijen.
In het theater hebben we een mooie Lion King show gezien en we zijn in de Kali River Rapids geweest, een wildwaterbaan waar we weer nat werden. Leukleuk allemaal!!

En morgen.....another day in paradise!!

• 27 Augustus 2017 - 08:50

Marjan:

Wat super gaaf om zo'n echte lancering te zien!!! Gaaf park hè, animal kingdom! Leuk om jullie verhalen te lezen!
Yvonne

Welkom bij onze reisavonturen in Amerika!

Actief sinds 07 Juli 2017