Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yvonne Veurink - WaarBenJij.nu Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yvonne Veurink - WaarBenJij.nu

Washington

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

10 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Donderdag 3 augustus
Trump, we komen eraan hoor! Washington staat op het programma vandaag. Tegen 8.45u zaten we in de metro. We stapten uit op The Mall. Dat is een boulevard van 1,5 km. tussen het Capitool en het Washington Monument. Het culturele hart van de stad met allemaal musea. Tja, niemand van ons had de behoefte om in de rij te staan en een museum binnen te stappen, dus keken we vooral naar de ongelooflijk mooie buitenkanten ervan.

Het Washington Monument, een 170 meter hoge marmeren obelisk. Erg mooi ook met al die Amerikaanse vlaggen er omheen. Het was weer duidelijk in welk land we waren. Je kon duidelijk een kleurverschil zien. Dat kwam omdat het geld op was en ze pas 25 jaar later verder gingen met de bouw van de pilaar. Helaas konden we niet bovenin de top komen omdat ze de lift aan het restaureren waren. We zagen op dit punt heeel veel vliegtuigen van heel dichtbij opstijgen, omdat het vliegveld heel dichtbij was. Een mooi gezicht.

En door.....naar Trump! Eens even kijken of hij in The White House was! Geweldig om die in het echt te zien. Die zagen we bijna elke dag hier op TV in elk restaurant van het hotel. We hebben ons laten vertellen dat Trump vandaag in The White House aan het werk is en om 17.00u met drie helicopters weer doorgaat naar zijn volgende afspraak. Jammer..... daar gaan we maar niet op wachten. Aan de voorkant ligt een heel groot grasveld. Twan vroeg zich af wat er zou gebeuren als je over de hekken klimt en er snel het grasveld over rent naar het Witte Huis. We hebben hem maar even lief gevraagd om dat niet uit te proberen;)
Aan de achterkant kun je dichterbij komen en het gebouw veel beter zien. Check, hebben we ook weer gezien!

Op naar het Lincoln Memorial. Onderweg kwamen we het National World War II Memorial nog tegen. Een eerbetoon van een vijver met fonteinen en daaromheen 56 granieten zuilen (de Amerikaanse Staten) die zijn versierd met bronzen kransen. Iets verderop stond het Vietnam Veterans Memorial. Twee simpele driehoekige zwarte muren met alle namen van de slachtoffers. Dicht daarbij een beeld van 3 soldaten. Check!
Toen de trappen op van het immense Lincoln Memorial. Wow! Wat een mooi gebouw en wat een uitzicht! En daarin zat Lincoln zittend in zijn troonstoel te kijken naar de grote obelisk met daarachter het Capitool.

En nu....een lange wandeling in de hitte over de Arlington Memorial Bridge naar de Arlington National Cemetry. Die viel heel zwaar. Vooral Twan had veel last van de hitte dit keer. Heeeel veel drinken dus...
Wat hebben we daar ontelbaar veel graven gezien (meer dan 330.000 militairen en hun families liggen hier begraven).
Boven op de heuvel het Arlington House en daar in de buurt het graf van John F. Kennedy. Op het graf brandt een vlam die op de dag van zijn begrafenis in 1963 door zijn vrouw Jacikie is aangestoken. Ooooohh, wat was het warm. We hadden allemaal zin om het zwembad in te plonsen. Daarom hebben we democratisch besloten om nog naar The Capitol te gaan en daarna weer met de metro naar ons hotel.

The Capitol is het wetgevende hart van Amerika en exact het midden van de stad. Wat een supermooi gebouw met zijn enorme koepel. Die gaan we nog vaak terug zien op TV. Achter het Capitool stond het Supreme Court -> het Hooggerechtshof. Een enorm imposant gebouw.
En de Library of Congress was ook niet te missen. Net zoiets als de bibliotheek in de Carrousel in Ommen en dan iets anders ;)

En door....tegen 17.00u zijn we terug naar het hotel gegaan, het zwembad in....met bubbelbad.

• 10 Augustus 2017 - 16:25

Jackelien:

Ook zonder de hitte (Nederland heeft het niet echt heel erg warm) klinkt een zwembad met bubbelbad lekker :) . Wat hebben jullie weer veel gezien. Indrukwekkend ook. Een mooie, intensieve, maar vooral niet te vergeten dag !!!! Have fun samen !

• 10 Augustus 2017 - 23:22

KeTi:

Wat een mooie verhalen vanuit het verre Amerika. Zoals jullie het beleven maken wij ook een deeltje van de reis mee. We vinden het altijd weer erg leuk om te horen hoe het daar is. Wat betreft de hitte, daar kunnen we ons op dit moment niets bij voorstellen. Bij ons heeft het nl de hele dag geregend. We zien uit naar het volgende verslag. Een hele goede reis verder!

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Yvonne

Welkom bij onze reisavonturen in Amerika!

Actief sinds 07 Juli 2017