Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Yvonne Veurink - WaarBenJij.nu Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Yvonne Veurink - WaarBenJij.nu

Niagara Falls

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

12 Augustus 2017 | Canada, Niagara Falls

Zaterdag 5 augustus
Yes! Vandaag gaan we naar de Niagara Falls! Ongeveer 650 km. Een dagje auto dus. We kwamen langs Hershey. Hier staat de chocoladefabriek Hershey (heel bekende chocola in Amerika) en het hele stadje is erop gebouwd. Met de Chocolate Avenue en de Chocolate World Way. We (vooral ik) hadden hier graag even voor de fabriek (een soort Sjakie en de Chocoladefabriek) langs willen rijden, maar het was zo Amerikaans opgezet, dat er echt een giga park van was gemaakt waar je erg lang moest wachten. Helaas...en door....

Bij de Canadese grens was het nog even spannend of we wel door mochten rijden, want de douanebeambte liep weg met onze paspoorten na veel vragen, maar het is uiteindelijk gelukt!
We hadden een hotel met familiekamer geboekt. Wauw! Wat een mooie supergrote kamer met drie grote bedden en een mooi uitzicht op de Amerikaanse waterval. Wat willen we nog meer.

Aan het eind van de middag zijn we gelijk naar de watervallen gegaan. En wat was dat mooooiii!! The American Falls en The Canadian Horseshoe Falls. De Canadese hoefijzervormige waterval is 671 meter lang en bijna 60 meter hoog. Wat groot, wat groot. Zo mooi om dit te zien! Al dat water wat met denderend geweld naar beneden komt. Heul gaaf!

's Avonds zijn we het stadje Niagara Falls in geweest. Wat een feest! Dit paste totaal niet bij de mooie natuurlijke watervallen. Het leek wel op de Strip van Las Vegas. Allemaal lichtjes, neonreclame, kitch, heeeel veel restaurants en amusement om iedereen (vooral gericht op kinderen) maar naar binnen te krijgen. I love it!!
Later op de avond hebben we nog even een duik in het zwembad van het hotel genomen en een lekkere warme whirlpool voor mij....

Zondag 6 augustus
Nadat ik iedereen weer wakker had gemaakt met een mooi muziekje (I love my live van Robbie Williams), wat deze vakantie traditie is geworden, hebben we een Canadees ontbijtje gehad met o.a. scrumbled eggs en pancakes.

Voor vandaag hebben we een Adventure Pass gehaald waar je allemaal excursies mee kunt doen. We begonnen met de Hornblower Niagara Cruise (bij de Amerikanen de Maid of the Mist). We kregen allemaal rode regenjassen aan. Het was dus duidelijk dat we nat zouden worden. Met de boot kwamen we heel dicht langs de watervallen. Fantastisch!! En wat een lol. Want nat werden we zeker! Weer zo'n superbelevenis!!

En door naar de Niagara's Fury. Dat was een grappige film over het ontstaan van de Niagara Falls. Hier kregen we blauwe regenjassen aan....en ja hoor...met de nodige sneeuw, regen- en windeffecten werden we hier ook nat! Na onze lunch bij Tim Horton's (Tim's favoriet) zijn we naar Journey behind the Falls geweest. En hier kregen we gele regenjassen...weer nat dus...
We gingen met de lift naar beneden en kwamen uit achter de grote Canadian Horseshoe Falls. Daar konden we supermooie plaatjes schieten naast de waterval. Wow! Wat supergaaf!
Achter de waterval kon ook, maar daar zag je alleen maar water naar beneden denderen. Wat een lawaai. Check!

Onze laatste excursie was White Water Walk. Een korte route van houten planken langs de ruige Niagara rivier. Met golven van wel 5 meter hoog. Das wel wat anders dan de Durance in Zuid-Frankrijk. Niemand die het hier in zijn hoofd haalt om hier lekker te gaan raften. Zo ontzettend ruig hier. Wat waren we blij met onze Adventure
Pass. Echt een aanrader. Dat hebben we toch maar weer mooi meegemaakt!

Eind van de middag zijn al mijn mannen weer lekker gaan zwemmen. En ik moest even bijkomen van de schrik. Mijn fotocamera deed het niet meer!! Net nu!! Iedereen die mij goed kent weet dat dat een grote ramp voor me is. Gelukkig kon ik de foto's er nog wel afhalen. Wanneer we bij Sander en Karina in Naperville/Chicago zijn zullen we 'm proberen te repareren.

's Avonds gingen we naar de verlichte watervallen. Allemaal gekleurde lichten. Helaas geen vuurwerk op deze zondagavond. We hadden onze reis er speciaal op afgestemd, maar niets aan te doen! Gelukkig genoeg moois gezien hier!

• 14 Augustus 2017 - 20:59

KeTi:

Ja, daar zijn de Niagara watervallen. Dat zal wel een heel mooi natuurgeweld zijn daar.
    Mooi dat het tot nu toe allemaal volgens plan verloopt en dat jullie er zo van genieten. Alleen de pech met het fototoestel, maar daar zal vast wel iets op gevonden worden. Genieten jullie allemaal maar lekker daar. De groeten aan alle bekenden en tot dan.

• 24 Augustus 2017 - 07:49

Marjan:

Wat een gave belevenissen! Een vakantie om nooit te vergeten! Had de laatste 2 verhalen al gelijk gelezen maar nog niet gereageerd. Leuk dat de jongens ook zo genieten! Tot snel!
Yvonne

Welkom bij onze reisavonturen in Amerika!

Actief sinds 07 Juli 2017