Booming New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Veurink - WaarBenJij.nu Booming New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Veurink - WaarBenJij.nu

Booming New York

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

03 Augustus 2017 | Verenigde Staten, New York

Zondag 30 juli
Vandaag zijn we om 6.00u opgestaan om op tijd bij het Vrijheidsbeeld te zijn. In New York hebben we goed leren wachten. Eerst voor de tickets en later weer voor de beveiliging. Begin dit jaar hadden we tickets geboekt om in de kroon van the Statue of Liberty te komen. Met de ferry gingen we naar het Vrijheidsbeeld. Wat ontzettend gaaf om die in het echie te zien!! En wat hebben we het enorm getroffen met het weer. De dagen hiervoor was het bewolkt, maar nu hadden we een super strakblauwe lucht.

Met een steile trap konden we naar de kroon klimmen. Aiii!! Erik, Twan en Sem hadden erg veel last van hun hoogtevrees, maar de wil om er te komen was gelukkig groter. In de top van de kroon was het uitzicht niet echt geweldig. Er waren een paar kleine raampjes waar de doorheen kon kijken. Maar goed, we konden WEL zeggen dat we in de kroon van het Vrijheidsbeeld zijn geweest!

We vonden het ook wel een mooi moment om Tim bij het Vrijheidsbeeld te vertellen dat Sinterklaas niet bestaat, omdat hij komend schooljaar lootjes gaat trekken met zijn klas. Nou, de pijn viel gelukkig erg mee, want hij had het al een beetje gehoord van een vriendje, maar nu was het dan toch zeker. Nadat we Tim het grote geheim hadden verteld zijn we met de ferry naar het Museum of Immigration geweest op Ellis Island. Dit was de gateway voor miljoenen mensen die een nieuw leven op wilden bouwen in New York. Hier waren we eigenlijk heel snel klaar. Wat we hier wel weer leuk vonden om te zien waren de twee enorme vlaggen van de United States of America die hingen in de grote aankomsthal. Wat hebben we al veel vlaggen zien hangen overal...

En nu....op naar de Brooklyn Bridge. Dat was ook weer een geweldig mooie belevenis om er overheen te lopen. Net toen we er liepen, kwam er een lange stoet langs van wel honderden bijzondere motoren. En wat een schitterend uitzicht hadden we op de skyline van Manhattan. Vandaag hebben we wel zoveel foto's gemaakt. Alles wat we zagen was mooi!! Na een behoorlijke wandeling over de brug gingen we aan het einde links een tunneltje onderdoor en liepen we de wijk Dumbo in (had ik vantevoren over gelezen). Daar hebben heerlijk in het park gelegen met het geweldige uitzicht op de Brooklyn Bridge en de skyline van Manhattan. Als we toch tijd genoeg hadden, konden we obs hier de hele dag wel vergapen.

Maar....we gingen weer door naar de Rockefeller. The top of the Rock. Met een supersnelle lift met een glazen plafond, waardoor je precies kunt zien hoe snel je gaat, waren we zo boven en hadden een super mooi uitzicht over heel New York. Vanaf dit gebouw kun je Central Park ook heel mooi zien. Na deze geweldige ervaring hebben we lekker gegeten in de grote foodhall van het Grand Central Terminal. Een heel mooi gebouw met een mooi beschilderd plafond.

We hebben besloten om toch nog wel naar de Empire State Building te gaan. Ook al zou het weer laat worden, het was wel de enige avond dat we Manhattan in het donker zouden kunnen zien. En wat was dat de moeite waard zeg. Toen we weer met een supersnelle lift boven op het gebouw stonden zagen we net de zon ondergaan. Wat een geluk!! En al snel daarna werd het donker en zagen we allemaal mooi verlichte gebouwen. Weer een mooie ervaring....en weer snel naar huis....

Maandag 31 juli
Vanmorgen hebben we mooi rustig aan gedaan en zijn tegen 10.30u naar The Beast gegaan. Dat is een boottocht met een supersnelle speedboot die wel 70 km per uur kan. We ging mooi iedereen voorbij. Wat stoer om met zo'n boot rond het Vrijheidsbeeld te sjeesen. Er was een man van de crew aan boord die iedereen nat spoot met een waterpistool en de kapitein haalde allerlei stunts uit om iedereen maar zo nat mogelijk te krijgen.

Daarna hebben we fietsen gehuurd bij Blazing Saddles bij Pier 84. Nadat we de drukke straten Broadway en Amsterdam Avenue (jahaa, alsof we thuis waren) al fietsend overstaken, kwamen we aan bij Central Park. Niet normaal zo groot!! Er rijdt gewoon een autoweg doorheen. Even een rondje dachten we.....zow zeg, wat een tocht nog! En ook behoorlijk wat hoogtemetertjes. Onderweg kwamen we vanalles tegen. Een lief meertje met allemaal romantische bootjes. Een vijver met miniatuur zeilbootjes. Een supergroot meer met leuke waterschildpadden. En we hebben heeeeel veel baseballvelden gezien. Daar hebben we nog even gekeken bij een plaatselijke wedstrijd. Nou, die moesten nog even door blijven oefenen.

Na ons warme fietstochtje hebben we een heerlijk warm en koud buffet gehad. Tim kon zijn lol niet op. Een groot bord vol met allemaal fruit!! En door....

Op naar de baseballwedstrijd van de New York Yankees tegen de Detroit Tigers. in het Yankee Stadium. De echte profs. Wat was DAT gaaf zeg!! Wat een groot stadion. Allemaal families inclusief baby's die hier een gezellige avond beleven met elkaar. En de sfeer zat er goed in. Op grote schermen kon je meekijken, kon je prijzen winnen met quizen, kon je op de camera komen en werden alle spelers voorgesteld en kon je de wedstrijd volgen. Wat mooi, wat mooi! One big family!! Helaas konden we de hele wedstrijd niet helemaal afkijken, omdat het al laat was, maar WAT we gezien hebben was weer een supermooie ervaring. Mooi volk die Amerikanen. Er werd ook nog een veteraan die in het leger had gevochten in het zonnetje gezet. ZO trots op hun land. God bless America stond er op het scherm. Weer die vlag van The United States. Geweldig!!

• 03 Augustus 2017 - 10:19

KeTi:

Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan in die korte tijd en fijn voor de jongens en jullie allemaal. Nu weer op naar het volgende. Geniet maar lekker en doe voorzichtig. Veel liefs van ons. KeTi

• 03 Augustus 2017 - 12:16

Alex En Jackelien:

Hey familie Veurink, bijna al toe aan emigreren? Wat een enthousiasme over de Amerikaanse vlag. Ik zal de Nederlandse vlag ook eens voor jullie wapperen :)
    Mooi om te lezen wat een nieuwe ervaringen en belevenissen jullie hebben. Geweldig.
    Neem de tijd om ook af en toe op je eigen harde schijf zoveel moois op te slaan !
    Geniet lekker saampies verder !!!!
    Liefs van ons.

• 03 Augustus 2017 - 20:59

Ard En Heidi:

Wat een land en wat een goede schrijfster.
    Als we dat zo lezen allemaal krijgen wij ook zin om maar eens de grote plas over te steken om daar eens te kijken.
    Wat hebben jullie al veel gezien.
    En ja dat die bekende dingen indruk maken geloven we wel.
    Geniet er nog van de tijd die nog komt.
    We zien uit naar de volgende update.

• 03 Augustus 2017 - 21:24

Jon En Hruetje:

Nou zusje, wat een mooi stuk proza heb je al geschreven. En best al veel gezien in korte tijd. Ben benieuwd naar de foto's.

• 03 Augustus 2017 - 21:37

Margreet:

In deze paar dagen al zoveel moois meegemaakt. Leuk om te lezen waar jullie allemaal zijn geweest. Heerlijk genieten nog!! Liefs van ons x

• 05 Augustus 2017 - 12:39

Jon En Grietje:

Leuke foto's.
Yvonne

Welkom bij onze reisavonturen in Amerika!

Actief sinds 07 Juli 2017